Tips Sihat semasa Ramadan.

1. Ketahui Jumlah Kalori yang tubuh kita perlukan untuk sehari. Sama ada semasa SAHUR dan BERBUKA.

2. Kalau nafsu nak ke Bazar Ramadan tu tak tertahan, amalkan tips sehari satu “Stall” semasa berkunjung ke sana. Mudahkan? Tak payah nak jelajah semua stall. Macam ziarah raya pulak. Hehe

3. Jangan terburu-buru membeli makanan untuk berbuka. Ambil masa berfikir untuk beli apa yang perlu sahaja. Dahulukan Keperluan, kemudiankan Kehendak.

4. Kawal perbelanjaan sepanjang bulan Ramadan. Boleh simpan duit beli barang untuk persediaan menjelang Syawal nanti. Sehari RM10. Selepas 30 hari dapat dah RM300.

5. Kawal pengambilan Kuih-kuih dan Kek. Minimum 2 potong sahaja. Bulan puasa ni, nafsu kita je kuat. Nak beli macam-macam. Bila berbuka, makan sikit je, membazir tu banyak.

6. Kurangkan pengambilan gula dan perasa dalam makanan dan minuman anda sepanjang berpuasa. InsyaAllah akan bantu anda untuk biasakan “Healthy Habit”.

BONUS tips di atas ialah ANDA KURUS ❤️

Tekan butang SHARE sekiranya bermanfaat.

-Coach RazAin-
Bentuk Healthy Habit dalam 30 hari.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s